Missie, de reden van bestaan
Wij bevinden ons in een leeftijdscategorie waar wij verlangen naar de tijd van toen. De tijd waar gewaagde uitspraken niet leidde tot wraakacties, maar dat conflicten werden opgelost door je tegenstander uit te dagen in de ring, in een dans- of rapbattle of tijdens een simpel videospel. Woorden zijn in een tijd als nu heel beladen en daar zijn wij ons bewust van. De focus zal vooral worden gelegd op de intonatie, de timing en de boodschap.
Wij leven in een geautomatiseerde wereld. De helft van onze bezigheden kan binnen een handomdraai worden gedaan. Daarnaast zijn wij los van de gevolgen van COVID19 het frequent contact met elkaar kwijt. Dit zorgt voor eenzaamheid, isolement, depressie en antisociaal gedrag. Vele van ons vallen tussen wal en schip.
Enerzijds zijn wij opgegroeid in betrokken omgeving en anderzijds hebben wij ons ontwikkelt in een digitaal tijdperk. In dit tijdperk kan alles op afstand worden geregeld, maar je kan je afvragen in hoeverre onze cognitieve ontwikkeling bevorderd. Die tijd van toen bestaat niet meer dus op welke manier kunnen wij ervoor zorgen dat wij toch een beetje nostalgie kunnen creëren en vasthouden? Door iets tastbaar te maken.
Visie Wat willen wij in de toekomst bereiken/ Toekomstblik
Wij willen dat mensen weer in gesprek gaan met elkaar, en vooral elkaars wereld leren kennen. Onbekend maakt onbemind dus wij willen mensen verbinden. Het mooie van dit programma is dat de kijkers worden meegenomen in de ontwikkeling van het rauwe opkomend talent. Wij willen een safe space creëren waar men hun creativiteit mag uiten